اجرای طرح ضربتی صیانت از کارگران و کارفرمایان در برابر کرونا

به گزارش جعبه مهر، رئیس اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از اجرای طرح ضربتی برای صیانت از کارگران و کارفرمایان در برابر مسائل کروناویروس در این استان اطلاع داد.

اجرای طرح ضربتی صیانت از کارگران و کارفرمایان در برابر کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، حمیدرضا شیرزاده، گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا تصمیماتی جدی در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اخذ شد که اجرای طرح ضربتی صیانت از کارگران و سرمایه کارفرمایان توسط روسای ادارات شهرستان ها و با همراهی خوب و با ارزش بازرسان کار در کنار کارشناسان بهداشت حرفه ای شهرستان ها همراه بود.

شیرزاده عنوان نمود: این اداره کل با اعزام بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی و همچنین با انجام مکاتبات و ارسال بروشورها اطلاع رسانی در زمینه کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات ارزنده ای انجام داده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مورد تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده برای کارگاه ها سازمان با همراهی اداره بازرسی کار اقدامات مناسبی انجام داده است.

شیرزاده ضمن تشکر از کارفرمایان و کارگران به عنوان سرمایه های اصلی و منابع انسانی و مادی جامعه، گفت: با همراهی کارفرمایان و کارگران با درخواست های این اداره کل در راستای مواظبت از کارفرمایان، کارگران و اموال و سرمایه هایشان نیز مجددا خواهش می کنیم در صورت داشتن فعالیت کارگاه ها، موارد ایمنی و بهداشت کار را با دقت هرچه بیشتر رعایت نموده تا با اقدام جمعی و مسئولانه، بتوان جامعه کار و فراوری این استان را از آسیب های این بیماری مصون نگاه داشت.

این مقام مسئول همچنین گفت: سال گذشته 3977پرونده در قالب 18هزار و231عنوان شغلی برای آنالیز بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و 1333 بازرسی موضوع مواد 3 و 6 قانون مشاغل سخت و زیان آور برای بهسازی محیط کار و صیانت از نیروی انسانی در استان فارس اجرا شده است.

شیرزاده اضافه کرد: سال گذشته و در راستای ارتقای ایمنی و بهداشت کارگاه ها 25هزار مورد بازرسی کارگاهی انجام و در همین خصوص سال جاری 269 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: به این ترتیب جمعا تا به امروز 1193کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سطح استان داریم که به کارفرمایان، سرپرستان و کارگران مشاوره ایمنی و بهداشت کار ارایه می دهند و در همین رابطه 1339جلسه با این کمیته ها در زمینه حفاظت و بهداشت کار برگزار و منجر به 6928 آنالیز موردی شده است.

شیرزاده گفت: آنالیز 755 نقشه ساختمانی در اجرای ماده 87 قانون کار، انجام 2268 بازرسی منع اشتغال اتباع خارجی بدون جواز، برگزاری 9846 نفر ساعت آموزش به کارگران و 2201 نفر ساعت آموزش کارفرمایان با موضوع ایمنی کار از دیگر فعالیت های موثر در زمینه نظارت بر پیاده سازی مقررات قانون کار در استان بوده است.

به گفته این مقام مسئول آنالیز و نظارت بر اجرای 355طرح طبقه بندی مشاغل، صدور 891مجوز تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و 750 گواهی مسئول ایمنی در قالب طرح خود بازرسی از دیگر گام های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بوده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5395

به "اجرای طرح ضربتی صیانت از کارگران و کارفرمایان در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح ضربتی صیانت از کارگران و کارفرمایان در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید