ابلاغ مراتب ثبت پل گاومیشان به استاندار ایلام

به گزارش جعبه مهر، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه ای به استاندار ایلام، مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی پل گاومیشان در این استان را به او ابلاغ کرد.

ابلاغ مراتب ثبت پل گاومیشان به استاندار ایلام

به گزارش خبرنگاران، در متن نامه علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به قاسم سلیمانی استاندار ایلام آمده است:

در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1364 مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1367 مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست های ذی ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی پل گاومیشان واقع در استان ایلام و استان لرستان، روی رودخانه سیمره، پس از تلاقی با رود کشکان که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره 2222 مورخ 3 اسفند 1377در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، ابلاغ می گردد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن گردد برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده، جرم محسوب می گردد و مرتکب مشمول مجازات های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی ربط در استان ابلاغ گردد و از نتیجه این سازمان را آگاه کنند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1971

به "ابلاغ مراتب ثبت پل گاومیشان به استاندار ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ مراتب ثبت پل گاومیشان به استاندار ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید