آمریکا رسما فرایند خروج از توافق پاریس را آغاز کرد

به گزارش جعبه مهر، وزارت خارجه آمریکا از آغاز رسمی فرایند یک ساله خروج این کشور از توافق اقلیمی پاریس خبر داد.

آمریکا رسما فرایند خروج از توافق پاریس را آغاز کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ که از همان هفته های شروعین خروج از توافق اقلیمی پاریس را در دستور کار خود قرار داده بود، بامداد سه شنبه رسما فرایند خروج از این توافق را شروع کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا به سازمان ملل اطلاع داده که فرایند خروج از توافق اقلیمی پاریس را شروع کرده است و این فرایند یک سال به طول می انجامد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز ما فرایند رسمی خروج از توافق پاریس را شروع می کنیم. ایالات متحده به سابقه خود به عنوان پیشرو در جهان در کاهش تولید گازهای گلخانه ای، پرورش مقاومت، رشد اقتصاد و تامین انرژی برای همه شهروندانش مفتخر است. مدل ما، واقعی و عملگرایانه است.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به شروع فرایند خروج از این توافق بین المللی، که 187 کشور عضو فعال آن هستند، مدعی شد این آمریکاست که به متحدان خود کمک می کند تا آلودگی هوا و تولید گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.

توافق پاریس که با نام پیمان پاریس نیز شناخته می شود، ذیل چارچوب پیمان نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم در رابطه با کاستن از انتشار گازهای گلخانه ای، سازگاری و امور مالی است که از سال 2020 شروع می شود.

متن توافق از سوی نمایندگان 195 کشور در کنفرانس تغییر اقلیم 2015 سازمان ملل در پاریس مذاکره و با اجماع در 12 دسامبر 2015 تصویب شد و در 22 آوریل 2016 در مراسمی در نیویورک برای امضا معرفی شد. تا سال 2017، 195 عضو این پیمان را امضا کردند.

ترامپ، علیرغم مخالفت کشورهای اروپایی، در خرداد سال 96 تصمیم خود برای خروج از توافقنامه تغییرات اقلیمی پاریس را اعلام کرده و در توجیه این امر گفت: برای تأمین منافع مردم آمریکا، ایالات متحده از توافق اقلیمی پاریس خارج می شود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3845

به "آمریکا رسما فرایند خروج از توافق پاریس را آغاز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا رسما فرایند خروج از توافق پاریس را آغاز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید